Fuqi përmes lutjes
“Asgjë nuk e pushton zemrën veç asaj që vjen prej
zemrës, asgjë nuk e përshkon ndërgjegjen veç asaj që vjen prej ndërgjegjes së
gjallë”.
William Penn
“Në mëngjes isha më tepër i
zënë me përgatitjen e mendjes se të zenrës. Këtë gabim e kam bërë shpesh dhe gjithmonë e
kam ndjerë të keqen e tij, veçanërisht
në lutje. Reformoje atë, atëherë, o Zot!
Zmadhoma zemrën dhe unë do të predikoj”.
Robert Murray McCheyne
“Një predikim që përmban më
shumë nga mendja se nga zemra nuk do të kapet me efikasitet prej dëgjuesve”.
Richard Cecil
Lutja, me forcat e saj të shumëfishta dhe të
shumëanshme, e ndihmon gojën të thotë të vërtetën në plotësinë dhe lirinë e
saj. Për predikuesin duhet të luten
sepse predikuesi bëhet prej lutjeve. Për gojën e predikuesit duhet të luten –
goja e tij duhet të hapet dhe të mbushet nga lutja. Një gojë e shenjtë bëhet prej lutjes, prej
shumë lutjeje. Një gojë guximtare bëhet
prej lutjes, prej shumë lutjeje. Kisha
dhe bota, Perëndia dhe qielli, i detyrohen shumë gojës së Palit. Goja e Palit ia detyronte fuqinë e saj lutjes.
Sa e
shumëfishtë, e pakufishme, e vlefshme dhe e dobishme është lutja për predikuesin
në kaq shumë aspekte, në kaq e kaq pika, në çdo mënyrë! Një vlerë e madhe e saj është se ajo ndihmon
zemrën e tij.
Të luturit e
bën predikuesin një predikues zemre. Lutja
e vendos gjithë zemrën e predikuesit në predikimin e tij. Lutja e vendos predikimin e predikuesit në
zemrën e tij.
Zemra e bën
predikuesin. Njerëzit me zemra të mëdha
janë predikues të mëdhenj. Njerëzit me
zemër të keqe mund të sjellin ndopak dobi, por kjo është e rrallë. Rrogëtari dhe i huaji mund
t’i ndihmojnë delet për një moment, por është bariu i mirë me zemrën e mirë të
bariut të mirë ai që do t’i bekojë delet dhe do të zërë plotësisht vendin e
bariut.
E kemi
theksuar përgatitjen e predikimit deri sa kemi humbur nga sytë gjënë e
rëndësishme që duhet përgatitur – zemrën. Një zemër e përgatitur është shumë më e mirë
se një predikim i përgatitur. Zemra e
përgatitur DO TË BËJË një predikim të përgatitur.
Volume të
tëra janë shkruar të cilët japin mënyrën e detajuar të bërjes së predikimeve. Jemi pushtuar kaq shumë nga ideja se gjithë
kjo strukturë skelash është ndërtesa. Predikuesit të ri i është mësuar që të punojë
fuqimisht për formën, shijen dhe bukurinë e predikimit të tij si një produkt
mekanik i intelektit. Kështu pra kemi
kultivuar një shije të keqe mes njerëzve dhe kemi rritur zhurmën për talent në
vend të hirit. Kemi theksuar elokuencën në vend të përkushtimit, retorikën në
vend të zbulesës, reputacionin dhe shkëlqimin në vend të shenjtërisë. Me këtë, kemi humbur idenë e vërtetë të
predikimit. Kemi humbur fuqinë e predikimit dhe bindjen therëse për mëkatin. Gjithashtu kemi humbur përvojën e pasur dhe
ngritjen e karakterit të krishterë, kemi humbur autoritetin hyjnor mbi
ndërgjegjen dhe jetën që rezulton gjithmonë nga predikimi vërtet i mirë.
Nuk do të
donim të thoshim se predikuesit studjojnë shumë më tepër nga ç’duhet. Disa prej tyre nuk studjojnë mjaftueshëm. Shumë
prej tyre nuk studjojnë në mënyrën e duhur që të tregojnë veten punëtorë të
aprovuar prej Perëndisë. Por mangësia
jonë nuk është në kulturën e mendjes, por në kulturën e zemrës. Jo mungesa e diturisë, por mungesa e
shenjtërisë është difekti ynë i keq dhe trishtues – jo se dimë më tepër se ç’duhet,
por se nuk meditojmë për Perëndinë dhe Fjalën e Tij dhe nuk vigjëlojmë, lutemi
dhe agjërojmë mjaftueshëm. Zemra është
pengesa e madhe e predikimit tonë. Fjalët
e mbarsura me të vërtetën hyjnore nuk ndihmohen prej zemrave tona. Kështu, të ndalura, ato bien përtokë të
pafuqishme.
A ka mundësi që ambicja që lakmon pas lavdërimit dhe
pozitës të predikojë ungjillin e Atij që zhveshi gjithë reputacionin e Tij dhe
mori formën e një shërbëtori? A ka
mundësi që krenari, i krekosuri dhe egoisti të predikojë ungjillin e Atij që
ishte i përulur, i urtë dhe i bindur? A
ka mundësi që gjaknxehti, zemëraku, egoisti, i ashpri, ai që i takon botës të
predikojë doktrinën që bazohet mbi durimin, vetëmohimin, butësinë dhe që kërkon
me patjetër shkëputjen nga armiqësia dhe kryqëzimin ndaj botës? A ka mundësi që punëtori rrogëtar i pazemër
dhe i përciptë të predikojë Ungjillin i cili kërkon që Bariu të japë jetën e
Tij për delet? A ka mundësi që njeriu
lakmitar, që kërkon rrogën dhe paranë, të predikojë Ungjillin deri sa të ketë
pastruar zemrën e tij dhe të mund të thotë në frymën e Krishtit dhe Palit me
fjalët që tha Wesley: “I llogaris ato për pleh e ndyrësi; i shkel ato me këmbë;
unë (megjithatë jo unë, por hiri i Perëndisë te unë) i vlerësoj ato po aq sa
edhe baltën e rrugës, nuk i dëshiroj, nuk i kërkoj”?
Zbulesa e
Perëndisë nuk ka nevojë për dritën e gjenisë njerëzore, llustrin dhe forcën e
kulturës njerëzore, shkëlqimin e mendimit njerëzor, forcën e trurit njerëzor
për ta stolisur dhe fuqizuar. Por, ajo kërkon
vërtet, thjeshtësinë, butësinë, përulësinë dhe besimin e zemrës së një fëmije.
Ishte
pikërisht ky nënshtrim dhe dorëzim i intelektit dhe gjenisë ndaj forcave
hyjnore dhe frymërore ai që e bëri Palin të pakrahasueshëm mes apostujve. Ishte pikërisht kjo gjë që i dha Wesley-it
fuqinë e tij.
Nevoja jonë
e madhe është përgatitja e zemrës. Luteri
e mbante këtë si aksiomë: “Ai që u lut mirë, ka studjuar mire”. Nuk themi këtu se njerëzit nuk duhet të
mendojnë dhe ta përdorin intelektin e tyre. Por, ai që e kultivon zemrën e tij më shumë,
do ta përdorë intelektin e tij më mirë. Nuk
po themi se predikuesit nuk duhet të jenë studjues. Por, po themi se studimi i tyre i madh duhet
të jetë Bibla; dhe ai që e ka ruajtur zemrën e tij me ngulm është ai që studjon
Biblën më mirë. Nuk po themi se
predikuesi nuk duhet t’i njohë njerëzit. Por, ai që ka matur thellësitë dhe ka parë
koklavitjen e zemrës së vet do të jetë më i miri në njohjen e natyrës
njerëzore.
Po themi se
ndërsa kanali i predikimit është mendja, burimi i tij është zemra. Mund ta zgjerosh e thellosh kanalin, por në
qoftë se nuk kujdesesh mirë për pastërtinë dhe thellësinë e burimit, do të kesh
një kanal të thatë dhe të ndotur. Pothuaj
çdo njeri me një zgjuarsi mesatare ka aq mundësi sa të predikojë Ungjillin, por
shumë të paktë janë ata që kanë hirin e mjaftueshëm për ta bërë këtë gjë. Ai që është përleshur me zemrën e vet dhe e ka
bërë zap atë – që i ka mësuar asaj përulësinë, besimin, dashurinë, të vërtetën,
mëshirën, dhembshurinë, kurajon; që mund të derdhë thesaret e pasura të zemrës
njerëzore të stërvitur në këtë mënyrë dhe të mbimbushur me fuqinë e Ungjillit
në ndërgjegjen e dëgjuesve të tij – një person i tillë do të jetë predikuesi më
i vërtetë dhe më i suksesshëm sipas vlerësimit të Zotit të Tij.
Zemra është
shpëtimtari i botës. Kokat nuk
shpëtojnë. Gjenia, truri, shkëlqimi,
forca, talentet natyrore nuk shpëtojnë. Ungjilli
rrjedh përmes zemrave. Gjithë forcat më
të fuqishme janë forcat e zemrës. Gjithë
hiret më të bukura dhe më të ëmbla janë hiret e zemrës. Zemrat e mëdha bëjnë karaktere të mëdha;
zemrat e mëdha bëjnë karaktere hyjnore. Perëndia
është dashuri. Nuk ka asgjë më të madhe se dashuria, asgjë më të madhe se
Perëndia. Zemrat bëjnë qiellin; qielli
është dashuri. Nuk ka asgjë më të lartë,
asgjë më të ëmbël se qielli. Është zemra
dhe jo mendja ajo që bën predikuesit e mëdhenj të Perëndisë. Zemra ka rëndësi në çdo drejtim për
Krishterimin. Zemra duhet të flasë prej
katedrës. Zemra duhet të dëgjojë nga
stolat. Në fakt, i shërbejmë Perëndisë
me zemrat tona. Homazhi që vjen prej
kokës nuk vlen për qiellin.
Ne besojmë
se një nga gabimet më serioze dhe më popullore të katedrës së sotme është fakti
që ajo përfshin më tepër mendim se lutje – më tepër mendje se zemër – në
predikimet e saj. Zemrat e mëdha bëjnë
predikues të mëdhenj; zemrat e mira bëjnë predikues të mirë. Një shkollë teologjike për ta zmadhuar dhe
kultivuar zemrën është dëshira e artë e Ungjillit. Pastori i mban njerëzit e tij të lidhur me
veten dhe i drejton ata nëpërmjet zemrës së tij. Ata mund të admirojnë dhuntitë e tij; mund të
jenë krenarë për aftësinë e tij; ata mund të ndikohen ndërkohë prej predikimeve
të tij. Por, fortesa e fuqisë së tij
është zemra e tij. Skeptri i tij është
dashuria. Froni i fuqisë së tij është
zemra e tij.
Bariu i mirë
jep jetën e tij për delet. Kokat nuk
bëjnë kurrë martirë. Është zemra ajo që
e nënshtron jetën ndaj dashurisë dhe besnikërisë. Duhet kurajo e madhe të jesh pastor i madh,
por vetëm zemra mund të japë këtë kurajo. Dhuntitë dhe gjenia mund të jenë kurajoze, por
ato janë dhunti dhe gjeni të zemrës dhe jo të kokës.
Është më
lëhtë të mbushësh kokën se të përgatitësh zemrën. Është më e lehtë të përgatitësh një predikim
truri se një predikim zemre. Ishte zemra
ajo që e zbriti Birin e Perëndisë prej qiellit. Është zemra ajo që do t'i tërheqë njerëzit drejt qiellit. Bota ka nevojë për njerëz me zemër që të
ndiejnë simpati për mjerimin e saj, ta ngushëllojnë në dhimbjet e saj, të
ndiejnë dhembshuri për mizerjen e saj dhe të lehtësojnë dhimbjet e saj. Krishti ishte dukshëm njeriu i dhimbjeve,
sepse ai ishte mbi të gjitha njeri i zemrës.
“Ma jep zemrën” – është thirrja e Perëndisë ndaj
njerëzve. “Ma jep zemrën” – është
kërkesa e njeriut ndaj njeriut.
Shërbimi
profesionist është një shërbim pa zemër. Kur rroga luan një rol të madh në shërbim,
zemra luan rol të vogël. Mund ta bëjmë
predikimin punën tonë dhe të mos vëmë zemrat tona në këtë punë. Ai që vë veten e tij në fillim të predikimit
të tij, vë zemrën në fund. Ai që nuk
mbjell me zemrën e tij në studimin e tij, nuk do të korrë kurrë për Perëndinë. Dhomëza është studimi i zemrës. Atje më tepër se në bibliotekat tona do të
mësojmë se si të predikojmë dhe çfarë të predikojmë. “Jezusi u përlot” është vargu më i shkurtër
dhe më i madh në Bibël. Është ai që ecën
duke QARË (jo duke bërë predikime të mëdha), duke mbajtur farën e çmuar, ai që
do të vijë përsëri duke kënduar këngë gëzimi e duke sjellë duajt e tij (Ps.
126:6).
Lutja i jep
dituri, i sjell urtësi, e zgjeron dhe e forcon mendjen. Dhomëza e lutjes është një mësues dhe një
shkollë e përsosur për predikuesin. Mendimi
nuk bëhet i shkëlqyer dhe i kulluar vetëm në lutje, por mendimi lind në lutje. Mund të mësojmë më shumë në një orë lutje, kur
lutemi vërtet, se në shumë orë studim rigoroz. Në dhomëzë ka libra të cilat nuk mund të
gjenden dhe lexohen në asnjë vend tjetër. Në dhomëzë bëhen zbulesa që nuk mund të bëhen
në asnjë vend tjetër.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.