Njerëz të mëdhenj lutjesh
“Shkaku kryesor i dobësisë dhe pafrytshmërisë sime
është prapambetje e madhe që kam në lidhje me lutjen. Mund të shkruaj e të lexoj, apo të bisedoj e
të dëgjoj me gjithë zemër. Por, lutja
është më frymërore dhe më e brendshme se çdonjëra prej këtyre dhe, sa më
frymërore që të jetë një detyrë, aq më e madhe është prirja e zemrës mishtore
për t’u larguar prej saj. Lutja, durimi
dhe besimi nuk zhgënjehen kurrë. Kam
mësuar prej kohësh se nëse do të bëhesha punëtor i Zotit, besimi dhe lutja
duhet të ishin ato që do të më bënin të tillë. Kur zemra ime shkrihet në lutje, gjithçka
tjetër është mjaft e lehtë”.
Richard Newton
Mund të konsiderohet një aksiomë frymërore se, në çdo
shërbim vërtet të suksesshëm, lutja është një forcë evidente dhe kontrolluese. Ajo është evidente dhe kontrolluese në jetën e
predikuesit, evidente dhe kontrolluese në përshpirtshmërinë e punës së tij. Një punë mund të jetë shumë mendimprovokuese
pa lutje. Predikuesi mund të sigurojë
famë dhe popullaritet pa lutje. E gjithë
makineria e jetës dhe punës së predikuesit mund të punojë pa vajin e lutjes,
apo me aq pak sa të mjaftojë për të grasatuar vetëm një dhëmbëz. Por asnjë shërbim nuk mund të jetë frymëror –
që të sigurojë shenjtëri në predikuesin dhe njerëzit e tij – pa e bërë lutjen
një forcë evidente dhe kontrolluese.
Vërtet,
predikuesi që lutet vë Perëndinë në punën e tij. Perëndia nuk vjen në punën e predikuesit si
diçka që ka për të ndodhur apo sikur ky të jetë një parim i përgjithshëm. Por, Ai vjen me anë të lutjes dhe një
këmbënguljeje të veçantë. Është po aq e
vërtetë për predikuesin sa edhe për njeriun e penduar se Perëndia do të gjendet
ditën që do ta kërkojmë me gjithë zemër. Një shërbim plot lutje është i vetmi shërbim
që do ta sjellë predikuesin në një dashamirësi me njerëzit. Në atë mënyrë thelbësore që lutja bashkohet me
njerëzoren, po kështu bashkohet edhe me hyjnoren. Një shërbim lutjesh është i vetmi shërbim i
kualifikuar për detyrat dhe përgjegjësitë e mëdha të predikuesit. Nuk janë kolegjet, dijenia, librat, teologjia
dhe predikimi ato që e bëjnë predikuesin, por lutja. Detyra që iu ngarkua apostujve të predikonin
nuk ishte asgjë deri sa u mbush me lutjen nga e cila rezultoi Pentakosti. Shërbëtori lutjeplotë i Perëndisë ka kaluar
tej rajoneve të popullores – tej njerëzve të punëve të rëndomta, punëve të
botës dhe tërheqjes së katedrës. Ai ka
kaluar tej organizuesit dhe udhëheqësit kishtar dhe ka hyrë në një rajon më
sublim dhe më të madhërishëm – rajonin e frymërores.
Shenjtëria
është produkt i punës plot lutje të predikuesit. Zemrat dhe jetët e shndërruara ngrenë lart
punën e tij, vërtetësinë e saj dhe natyrën e saj të fuqishme. Perëndia është me të. Shërbimi i tij nuk bazohet në parime të botës,
as në parime sipërfaqësore. Ai ka një
përvojë të lartë dhe një njohuri të thellë të gjërave të Perëndisë. Lidhjet e tij të thella dhe të gjata me
Perëndinë për njerëzit e tij dhe agonia e frymës së tij luftarake e kanë
kurorëzuar atë si një princ në gjërat e Perëndisë. Akullsia dhe profesionalizmi kanë një kohë të
gjatë që kanë shkrirë nën intensitetin e lutjes së tij.
Rezultatet e
sipërfaqshme të shumë shërbimeve dhe gjendja e vdekur e shumë të tjerëve janë
pasojë e mungesës së lutjes. Nuk ka
asnjë shërbim që të ketë sukses pa lutje të shumta dhe këto lutje duhet të jenë
themelore, përherë të qëndrueshme dhe përherë në rritje. Teksti – predikimi – duhet të jetë rezultat i
lutjes. Studimi duhet të lahet në lutje,
gjithë detyrat e tij të mbarsen me lutje, i tërë shpirti i tij të jetë shpirti
i lutjes.
“Më vjen keq
që jam lutur kaq pak” – ishin fjalët me të cilat një i zgjedhur i Perëndisë
shprehu keqardhjen në shtratin e tij të vdekjes. Kjo është një keqardhje plot trishtim dhe
pendim. “Dua një jetë lutjeje më të
madhe, më të thellë dhe më të vërtetë” – ka thënë kryepeshkopi Tait. Këtë thënçim dhe sigurofshim të gjithë.
Predikuesit
e vërtetë të Perëndisë mund të dallohen prej një veçorie: ata janë njerëz
lutjesh. Shpesh, duke ndryshuar në shumë
gjëra, ata kanë pasur një qendër të përbashkët. Ata mund të kenë filluar nga pika të ndryshme
dhe të kenë kaluar në rrugë të ndryshme, por takohen në një pikë: janë një në
lutje. Për ta Perëndia është qendra e
tërheqjes dhe lutja është rruga që çon te Perëndia. Këta njerëz nuk luten me raste – nuk luten pak
apo nganjëherë. Por, ata luten në një
mënyrë të tillë që i bën lutjet e tyre të futen në karakterin e tyre dhe ta
formojnë atë. Ata luten në mënyrë të
tillë që të ndryshojnë jetën e tyre, jetën e të tjerëve dhe që të bëjnë
historinë e Kishës të ndikojë në rrjedhën e kohërave. Ata kalojnë shumë kohë në lutje, jo se gjykojnë
duke parë hijen mbi diskun e orës diellore apo akrepat e orës së zakontë, por
sepse për ta kjo është punë kaq e rëndësishme dhe tërheqëse sa që rrallë se
mund të shkëputen prej saj.
Lutja është
për ta ajo që ishte për Palin – një mundim me përpjekje të zellshme të shpirtit
të tij. Lutja është për ta ajo që ishte
për Jakobin – përleshje dhe qëndrueshmëri. Lutja është për ta ajo që ishte për Krishtin –
lutje me klithma të larta dhe me lot. Ata luten “në çdo kohë dhe me çdo lutje
dhe përgjërim në Frymë dhe, duke ndenjur zgjuar për këtë me çdo këmbëngulje dhe
përgjërim” (Efes. 6:18). Lutja e
efektshme “me gjithë shpirt” ka qenë dhe është akoma arma më e fuqishme e
luftëtarëve më të fuqishëm të Perëndisë.
Ajo që
thuhet për Elian – se ai “ishte një njeri njësoj si ne me pasione, dhe u lut
duke kërkuar që të mos binte shi, edhe nuk ra shi mbi dhe për tre vjet e
gjashtë muaj. Dhe u lut përsëri dhe
qielli dha shi dhe dheu dha frytin e vet” (Jak. 5:17-18) – është e vërtetë për
të gjithë profetët dhe predikuesit të cilët kanë bërë që brezi i tyre të lëvizë
për Perëndinë, ajo tregon mjetin me anë të të cilit ata bënë mrekullitë e tyre.
Shumë lutje
private duhet të jenë të shkurtra. Lutjet
publike, si rregull, duhet të jenë të shkurtra dhe të kondensuara. Dhe, shpesh, është e nevojshme lutja spontane,
lutja me klithma të larta. Sidoqoftë, në
marrëdhëniet tona intime me Perëndinë, koha është thelbësore për vlerën e
lutjes. Koha e gjatë kaluar me Perëndinë
është sekreti i gjithë lutjes së suksesshme.
Lutja që ka
ndikime të mëdha është produkti i një kohe të gjatë të kaluar me Perëndinë. Lutjet tona të shkurtra janë të efektshme dhe
me rezultat sepse ato janë paraprirë prej lutjeve të gjata. Lutja e shkurtër dhe këmbëngulëse nuk mund të
bëhet prej një njeriu që nuk ka këmbëngulur me Perëndinë në një luftë akoma më
të fuqishme e më të gjatë. Fitorja e
besimit të Jakobit nuk do të ishte korrur pa atë përleshje gjatë gjithë natës. Njohja me Perëndinë nuk bëhet në nxitim e
sipër. Ai nuk ia jep dhuntitë e Tij njeriut
të rastit që vjen e shkon me nxitim. Ta
kalosh shumë kohë vetëm me Perëndinë, ky është sekreti për ta njohur Atë dhe
për të pasur ndikim me Të. Ai i hap
rrugën këmbënguljes së një besimi që e njeh Atë. Ai ua jep dhuntitë e Tij më të mira atyre që, me
anë të vazhdueshmërisë dhe zellshmërisë së këmbënguljes së tyre, shpallin
dëshirën dhe vlerësimin e tyre për këto dhunti.
Krishti, i
cili në këtë dhe në gjëra të tjera, është shembulli ynë, kaloi netë të tëra
duke u lutur. Ishte zakon i Tij që të
lutej shumë. Ai kishte vendin e Tij të
caktuar ku lutej zakonisht. Historia e
jetës dhe karakteri i Tij përbëhen nga shumë sezone të gjata lutjesh. Pali lutej ditë e natë. Tre lutjet ditore që Danieli bënte i merrnin
atij kohë nga interesat e tjera të rëndësishme. Lutja e tij e mëngjesit, drekës dhe darkës
ishte padyshim, në shumë raste, shumë e gjatë dhe këmbëngulëse. Edhe pse nuk na thuhet sesa zgjaste lutja që
bënin këta njerëz, shohim se ata i kushtonin shumë kohë lutjes dhe, në disa
raste, sezonet e gjata të lutjeve ishin diçka e zakonshme për ta.
Nuk do të
donim që ndokush të mendonte se vlera e lutjes së tij matet me orë. Qëllimi ynë është të ngulitim në mendje
domosdoshmërinë e të qenit për një kohë të gjatë vetëm me Perëndinë. Dhe, nëse kjo veçori nuk është akoma produkt i
besimit tonë, atëherë besimi ynë është i dobët dhe sipërfaqësor.
Njerëzit që
e kanë imituar më plotësisht Krishtin në karakterin e tyre dhe që e kanë
vepruar më fuqimisht në botë për Të, kanë qenë njerëz të cilët kaluan kaq shumë
kohë me Perëndinë sa e bënë këtë gjë një veçori të shquar të jetës së tyre. Charles Simeon, predikuesi anglez i
rigjallërimit, ia kushtonte Perëndisë kohën nga ora katër deri në tetë të
mëngjesit. John Wesley kalonte dy orë në
ditë duke u lutur. Ai fillonte në orën
katër të mëngjesit. Një njeri që e
njihte mirë atë ka shkruar: “Ai mendonte se lutja ishte për të punë mbi gjithë
të tjerat. E kam parë të dalë prej
dhomëzës së tij me një fytyrë kaq të kthjellët sa dukej sikur i shkëlqente”.
John Fletcher,
një pastor dhe autor anglez, leu muret e dhomës së tij me frymën e lutjeve të
tij. Nganjëherë ai lutej gjithë natën –
gjithmonë, shpesh dhe me zell të madh. Gjithë jeta e tij ishte një jetë lutjesh. “Nuk ngrihesha nga vendi im”, - thoshte ai, -
“pa i ngritur më parë zemrën time Perëndisë”. Përshëndetja që ai u bënte shokëve të tij
ishte: “A të takoj në mes të lutjes sate?” Martin Luteri thoshte: “Nëse nuk kaloj dy orë
çdo mëngjes në lutje, djalli është ai që fiton gjatë ditës. Kam kaq shumë punë sa nuk mund të vazhdoj pa
kaluar tre orë në lutje”. Ai kishte një
moto: “Ai që është lutur mirë, ka studjuar mire”.
Kryepeshkopi
Leighton kalonte kaq shumë kohë vetëm me Perëndinë sa dukej sikur ishte në një
meditim të përhershëm. “Lutja dhe
lavdërimi ishin puna dhe kënaqësia e tij” – thotë biografi i tij. Peshkopi Ken ishte kaq shumë me Perëndinë sa
thuhet se shpirti i tij ishte dashuruar pas Perëndisë. Ai ishte me Perëndinë para se ora të binte tre
e mëngjesit. Peshkopi Asbury thoshte:
“Dua të ngrihem që në orën katër sa më shpesh që të mundem dhe të kaloj dy orë
në lutje dhe meditim”. Samuel
Rutherford, aroma e devotshmërisë së të cilit është akoma e fortë, ngrihej në
tre të mëngjesit për të takuar Perëndinë në lutje. Joseph Alleine, një pastor anglez, ngrihej në
orën katër për të vazhduar punën e tij të lutjes deri në orën tetë. Nëse dëgjonte që zanaçinjtë kishin filluar
punën para se ai të ishte ngritur, thoshte: “Oh, çfarë turpi për mua! A nuk meriton Zoti im më shumë se zoti i tyre?” Ai që e ka mësuar mirë këtë praktikë lutjeje i
afrohet asaj me vullnet, menjëherë dhe me pranimin e bankës qiellore që kurrë
nuk zhgënjen.
Një nga
predikuesit më të shenjtë dhe më të aftë skocezë ka thënë: “Duhet të kaloj orët
më të mirë në shoqëri me Perëndinë. Kjo
është puna ime më fisnike dhe më e frytshme dhe nuk duhet hedhur mënjanë. Koha nga ora gjashtë deri më tetë të mëngjesit
janë orët më të qeta dhe kështu, duhet të jenë orët më me lutje. Ora pas darkës është ora ime më e mirë dhe ajo
duhet t'i dedikohet solemnisht Perëndisë. Nuk duhet të heq dorë prej zakonit të vjetër
dhe të mirë të lutjes para se të bie në shtrat; por duhet të ruhem prej gjumit.
Kur zgjohem gjatë natës duhet të ngrihem
dhe të lutem. Një kohë e shkurtër pas
mëngjezit mund t'i kushtohet ndërmjetësimit”. Ky pra ishte plani i lutjes për Robert Murray
McCheyne. Me lutjet e tyre, metodistët e
paharruar na bëjnë me turp. “Nga katra deri në pesë të mëngjesit, lutje në
privaci; nga pesa deri në gjashtë të mbrëmjes, lutje në privaci”.
John Welch,
predikuesi i shenjtë dhe i mrekullueshëm skocez, thoshte se e kishte kaluar keq
ditën nëse nuk kalonte tetë ose dhjetë orë në lutje. Ai mbante një batanije pranë krevatit në
mënyrë që me të të mbështillej kur ngrihej të lutej gjatë natës. Gruaja e tij ankohej kur e gjente atë përmbys
mbi tokë duke derdhur lotë. Ai i
përgjigjej: “O grua, kam për t'u përgjigjur për shpirtrat e tre mijë vetëve dhe
nuk e di se si janë shumë prej tyre!”
Peshkopi
Wilson thoshte: “Në ditaren e Henry Martyn-it, shpirti i lutjes, koha që ai i
kushtonte kësaj detyre, dhe zjarri në këtë punë janë gjërat e para që më bëjnë
përshtypje”.
Payson-i
bëri gropa mbi dyshemenë e fortë, atje ku gjunjët e tij binin kaq shpesh dhe
për një kohë kaq të gjatë. Biografi i
tij thotë: “Koha e tij e vazhdueshme në lutje, pavarësisht nga rrethanat, është
fakti që të bie më shumë në sy në historinë e tij. Ajo tregon se ç’punë duhet të bëjnë të gjithë
ata që duan të arrijnë lartësinë e tij. Lutjet
e tij të zjarrta dhe këmbëngulëse duhet padyshim të kenë qenë në një masë të
madhe shkaku i suksesit të tij të shquar dhe pothuaj të pandërprerë”.
Markezi
DeRenty, për të cilin Krishti ishte më i çmuari, e urdhëroi shërbëtorin e tij
që ta thërriste prej devocioneve të tij pas një gjysëm ore. Një herë shërbëtori pa fytyrën e tij përmes
derës së hapur. Ajo kishte një shenjtëri
të tillë sa që ai e urreu mendimin se duhej ta shqetësonte. Buzët e tij po lëviznin, por ai vetë ishte i
zhytur në një heshtje të përkryer. Shërbëtori priti deri sa kishte kaluar një orë
e gjysëm dhe pastaj e thirri. Markezi u
ngrit më këmbë nga pozicioni më gjunjë, duke thënë se gjysma e orës ishte kaq e
shkurtër kur ishte në shoqëri me Krishtin”.
Brainerdi
thoshte: “Më pëlqen së tepërmi të jem i vetëm në kasollen time, ku mund të
kaloj shumë kohë në lutje”.
William
Bramwelli është i famshëm në shkrimet metodiste për shenjtërinë personale, për
suksesin e tij të mrekullueshëm në predikim dhe për përgjigjet e mrekullueshme
ndaj lutjeve të tij. Ai lutej për orë të
tëra pa pushim. Ai pothuajse jetonte më
gjunjë. Ai ishte si një flakë e zjarrtë
kudo që ishte. Zjarri i tij ndizej nga
koha që ai kalonte në lutje. Shpesh, kur
tërhiqej në vetmi, ai kalonte deri edhe katër orë njëherazi në lutje.
Peshkopi
Andrews e kalonte çdo ditë pjesën më të madhe të pesë orëve në lutje dhe
devocion.
Sër Henry
Havelock, një ushtarak i shquar britanik, gjithmonë kalonte dy orët e para të
çdo mëngjesi vetëmpërvetëm me Perëndinë. Nëse duhej të linin kampin në orën gjashtë, ai
do të ngrihej që më katër.
Konti
Cairns, një gjykatës irlandez, ngrihej përditë që më gjashtë të mëngjesit që të
kalonte një orë e gjysëm në studim të Biblës dhe në lutje, para se të drejtonte
adhurimin familjar në orën tetë pa një çerek.
Suksesi i
Dr. Judson-it në punën e Perëndisë, si misionar amerikan në Indi, ishte pasojë
e faktit që ai i jepte shumë kohë lutjes. Për këtë ai thotë: “Rregulloji punët e tua,
nëse është e mundur, në mënyrë të tillë që t'i kushtosh lirshëm dy ose tre orë
në ditë, jo thjesht ushtrimeve devocionale, por vetë aktit në privaci të lutjes
dhe shoqërisë me Perëndinë. Përpiqu që
shtatë herë në ditë të shkëputesh nga punët dhe shoqëria dhe t'ia drejtosh
shpirtin tënd Perëndisë duke u tërhequr në një vend të qetë. Filloje ditën duke u ngritur pas mesnatës dhe
duke i kushtuar kohë në mes të qetësisë dhe errësirës së natës kësaj pune të
shenjtë. Le të të gjejë ora e parë e
agimit në të njëjtën punë. Le të
dëshmojë ora nëntë, dymbëdhjetë, tre, gjashtë dhe nëntë në darkë të njëjtën
gjë. Ji i vendosur në kauzën e Tij. Bëj gjithë sakrificat praktike për ta ruajtur
këtë. Zëre se ke fare pak kohë dhe se
puna dhe shoqëria nuk duhen lejuar të të grabisin Perëndinë tënde”.
“E
pamundur!” – themi ne. – “Udhëzime prej fanatiku”. Por Dr. Judson krijoi një perandori për
Krishtin. Ai hodhi themelet e Mbretërisë
së Perëndisë me granit të paprishshëm në zemër të Burmës. Ai ishte i suksesshëm – një nga njerëzit e
paktë që nguliti Krishtin në botë. Shumë
njerëz me dhunti, gjenialitet dhe dituri më të madhe se ai nuk kanë pasur një
ndikim të tillë. Puna e tyre fetare u
ngjan hapave nëpër rërë. Por, puna e tij
mbetet, sikur të ishte gdhendur në gur. Sekreti
i thellësisë dhe qëndrueshmërisë së saj gjendet në faktin që ai i jepte kohë
lutjes. Ai e mbante hekurin të skuqur me lutje dhe Perëndia me zotësinë e Tij i
jepte atij formën me fuqinë temperuese. Asnjë
njeri që nuk është njeri lutjesh nuk mund të bëjë një punë të madhe dhe të
qëndrueshme për Perëndinë. Dhe, askush
nuk mund të jetë njeri lutjesh nëse nuk i jep shumë kohë lutjes.
A është e
vërtetë që lutja është thjesht të bërët e një zakoni – të mërzitshëm dhe
mekanik? A është ajo një veprim i
rëndomtë me të cilin ne stërvitemi përderisa shtrimi, shkurtësia dhe
sipërfaqshmëria janë elementët kryesorë të saj?
“A është e
vërtetë që lutja nuk është, ashtu siç thuhet, më shumë se një lojë gjysmëaktive
e sentimenteve e cila rrjedh me ngathtësi përmes minutave dhe orëve të
ëndërrimit të rehatshëm?” Canon Liddoni,
oratori anglez, vazhdon: “Le të përgjigjen ata që vërtet janë lutur. Ata, së bashku me patriarkun Jakob, nganjëherë
e përshkruajnë lutjen si një përleshje me një Fuqi të Padukshme e cila mund të
zgjatë deri në orët e vona të natës e madje edhe deri në orët kur çel dita. Ashtu si Shën Pali, ata nganjëherë e quajnë
ndërmjetësimin e zakonshëm si një luftë me bashkërenditje forcash. Kur luten, ata i kanë sytë të fiksuar te
Ndërmjetësuesi i Madh në Gjetseman, në pikat e gjakut që bien mbi tokë në atë
agoni dorëheqjeje dhe sakrifice. Këmbëngulja
është thelbi i lutjes së suksesshme. Këmbëngulja
nuk do të thotë ëndërrimtari, por punë me ngulm. Është sidomos nëpërmjet lutjes që mbretëria e
qiejve sulmohet fuqimisht dhe sulmuesit e marrin atë me force”.
I ndjeri
peshkopi Hamilton thoshte: “Ka të ngjarë që një njeri të mos sjellë ndonjë dobi
të madhe me lutje nëse nuk fillon gjithçka duke e parë atë nën dritën e një
pune që duhet të përgatitet dhe që duhet të ruhet me gjithë zellin me të cilin
ne shohim ato gjëra që në mendimin tonë bëhen menjëherë më të domosdoshmet dhe
më interesantet”.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.